Solid Edge 2020 – Mozog, forog, működik

Kezdjük ott, hogy megérkezett a KeyShot 9-es verziója, amiben sok újdonság található. Ennek a listáját nem sorolnám most fel, hanem az egyik leggyorsabb, leglátványosabb újítást osztanám meg veled. Ez nem más, mint a GPU alapú renderelés megjelenése. Az köztudott volt, hogy a KeyShot-ban CPU alatt futott a renderelés eddig, de a 9-es verziótól választható a GPU alapú renderelés. Van kikötés, mert megfelelő Nvidia kártyádnak és hozzá megfelelő driverednek kell lennie a gépen. Szignifikáns a különbség időben, de ezt szemlélteti az itt lévő két kép:

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

Azon felhasználók, akik rendelkeznek újabb Solid Edge-vel, azok használatba is vehetik a 9-es KeyShot-ot. Nem kell mást tenni, mint letölteni innen és telepíteni. Célszerű előtte eltávolítani a régebbi verziót, verziókat, de az egyedileg gyűjtött erőforrásokat ajánlom, hogy másold ki előtte és be az új helyre.

Ez egy olyan fejlesztés, amit már régóta vártunk és most itt van, tessék használni!

Solid Edge szakma, mint mindig

Ez a téma több oldalról is jött. Nagyon szerettem a szakrajzot, az ábrázoló geometriát, ahol szuper dolgokat lehetett művelni a síkidomokkal, azok nevezetes pontjaival. A másik dolog inkább személyes, van egy kedves felhasználónk a Magony Anti, akinek sokszor érdekes kérdései és észrevételei vannak, melyekből jókat lehet tanulni, ismételni, felidézni. Anti kérdezte, hogy a Solid Edge-ben, hogy lehet cikloist rajzoltatni. Ezt ki lehet akár szerkeszteni, de egy kinematikai szimuláció eredményeként is megkaphatjuk. Én a másodikat választottam inkább, hisz a Solid Edge-hez van kinematikai és dinamikai modul, ami fullosan jár a Prémium és Simulation csomagokhoz.

Talán ismertek, szeretek gyakorlatias példát hozni és miután vidéki gyerekként sokat tevékenykedtem anno a mezőgazdaságban, így a kombájn motolláján keresztül mutatom ezt be.

Solid_Edge_ciklois

Solid Edge 2020 – Ciklois típusok

Attól függően, hogy milyen a motolla kerületi sebességének és a haladási sebességnek a hányadosa különböző cikloisalakok jönnek létre. Ez nagyon fontos az aratás szempontjából is, mert a gabona levágásához meg kell támasztani felülről is a szálat, illetve egy ráterelő hatást kell gyakorolnia a motollának. Ez esetben csak a hurkolt ciklois elfogadható, persze nem oly módon, hogy a motolla csépelje ki a kalászt.

Amit megtanulhatsz:

  • Szerelési kényszerasszisztens használata (eléggé egyedi a Solid Edge-ben)
  • Mozgások létrehozása a kinematikai modulban
  • Mozgásgörbe készítése
  • Egyedi változó készítése
  • … további trükkök

Íme, a gyakorlatban:

Szóval izgalmas és hasznos újdonságok vannak a Solid Edge 2020-ban és a KeyShot 9-ben is egyaránt, tessék telepíteni és használni! 😉 Minden jót!

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT! ÉS TE MIT GONDOLSZ ERRŐL A BEJEGYZÉSRŐL?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.