subD modellezés és egy kis Solid Edge 2024 betekintés

Ebben a bejegyzésben szó lesz az ősszel megjelenő Solid Edge 2024-ről és egy subDuck projektet valósítok meg.

Előző bejegyzésemben említettem, hogy ez a nyár nem az az unatkozós időszak. A mögöttem hagyott időszak tele volt szakmai kihívásokkal, kis pihenéssel és egy nagy utazással. Meghívást kaptam a Realize Live America 2023-as rendezvényre, amely Las Vegasban került megrendezésre. Írtam is erről a céges blogra egy hivatalos beszámolót. Nagyon pozitív élményekkel tértem haza. Arra gondoltam, hogy a kulisszák mögé betekintő bejegyzést fogok írni, ennek első része természetesen a Solid Edgehez kötődik.

Az ilyen jellegű események arról is híresek, hogy mindig kiszivárog valami, amin dolgoznak a fejlesztők. Ez most sem volt másként, mert Dan Staplesék tartottak egy digitalizációs átállással foglalkozó előadást, ahol csepegtek a Solid Edge 2024-es infók.

Miután tesztelőként együtt dolgozok a fejlesztőkkel, így külön engedélyt kértem, hogy beszélhessek az ott bemutatott néhány funkcióról. Az engedélyt megkaptam, Dan annyit kért, hogy emeljem ki, hogy ez csak néhány fejlesztés a sok-sok újdonság közül. Ennek eleget téve és a hátteret ismerve, ez tényleg csak néhány apróbb, de nagyon hasznos fejletész, amelyekről itt olvashattok:

  • Mostanában használt dokumentumok vízszintes megjelenítése – Ez egy kapcsolható opció és egy másfajta megjelenítési lehetőséget ad a mostanában használt dokumentumokról.
  • Lasszó kiválasztási eszköz – Az egyik kedvenc fejlesztésem, amit nagyon régóta kértem, kértünk a fejlesztőktől. Ez már elérhető volt a 2d-s környezetben valamint a vázlatolásnál, de most 3D-ben is használható ez a szabad-formájú kiválasztási mód. Nagyon jó lett, de…
  • Alkatrész mentése tükrözött alkatrészként – Sok lépést lehet megspórolni ezzel, ha valaki jobbos-balos alkatrészkombinációkat készít. Sokkal több van a parancsban, mint amit a neve elárul. Cool!!!
  • Kiegészítő karakterek használata a keresőmezőkben – Ez egy olyan kényelmi funkció, amivel gyorsabban megtalálhatóak a modellek a szereléstörténetben.
  • Modell alapú termékinformáció (MBD) – Egyre nagyobb lépésekkel haladunk a rajzmentes dokumentáció felé, és itt egy újabb állomás új parancsokkal, funkciókkal.
  • Xpresroute-ban készült csövek visszavágása – Igen, mostantól erre is lesz lehetőség.
Néhány SE2024 újdonság
Solid Edge 2024 – Sneak peek

Az ősszel érkező Solid Edge 2024-ben ismét lesznek nagyon jó fejlesztések és több olyan is, amelyeket magyar felhasználók (is) kértek. Nem kell mást tenni, mint az Enterprise Group – PLM üzletágának a rendezvényére eljönni októberben, mert ott élőben is megtekinthető lesz a legújabb Solid Edge verzió.

Solid Edge szakma, mint mindig

Nagyon meleg van, a hőmérő “higanyszála” kilőtt az egekbe, így arra gondoltam, hogy valami hűsítő témával jövök. Amióta benne van a subD modellezés a Solid Edgeben ritkábban használom a hagyományos felületmodellezési eszközöket. A subDben nekem sokkal könnyebb létrehozni a szabad-formájú felületeket, geometriákat és szerintem ezzel nem vagyok egyedül.

Solid Edge 2023 - subDuck
Solid Edge 2023 – subDuck

Egy jó kis úszógumi kacsát húzogattam össze a Solid Edgeben. Ebben a melegben jól is jön egy ilyen eszköz a valóságban is, mert tényleg víz mellett lehet kibírni a 30+ °C-okat. Ha van kedved, akkor csináld utánam a lépéseket és könnyen megtanulod a subD modellezést. Ez nem kacsa, ja de. 🙂

A tapasztalatom az, hogy érdemes gondolatban felosztani már a végleges geometriát, mert utána csak a részletekre kell koncentrálni.

Íme, a gyakorlatban:

Bízom benne, hogy egyre többen ismerkedtek meg ezzel a felületmodellezési technológiával, mert tényleg nagyon gyorsan és kreatívan lehet valami “szépet” alkotni. A szépség az pedig szubjektív… Minden jót!

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT! ÉS TE MIT GONDOLSZ ERRŐL A BEJEGYZÉSRŐL?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .