Solid Edge 2023 – A becsület nem kényszer

Ebben a cikkben nosztalgiázok egy kicsit a becsületkasszával kapcsolatban és egy érdekes kérdést boncolgatok Solid Edge-ben.

Robog az idő, megvolt az országos Solid Edge verseny is és még mennyi minden, amit nehéz is lenne itt felsorolnom. Egy kis időutazásra invitállak titeket.

Mond nektek valamit, hogy becsületkassza?

A 90-es években sokat jártam Kőszegen és ott találkoztam ezzel először. A kertben megtermett gyümölcsöt kiporciózták és kirakták a kerítés elé egy kis asztalra, illetve oda tettek egy üres befőttes üveget perselynek. Kiírták mennyi a gyümölcs ára és azt megfizetve elvettél egy csomagot. Nekem, alföldi gyereknek ez csodaszámba ment, akkor. Mifelénk, ha valami leesett az asztalról az biztos, hogy nem koppant, mert röptében megdurrantotta valaki. Szóval ámultam-bámultam. Azt nem tudom, hogy ez most is szokás-e még Kőszegen de, ha Döbrösi Csabi barátom olvassa a bejegyzést, akkor majd legfeljebb tájékoztat az aktuális helyzetről.

Becsületkassza
Becsületkassza

Soha nem gondoltam volna, hogy majd ezt testközelből meg fogom tapasztalni. Hat éves lányomnak volt jónéhány felesleges Mancs őrjárat figurája. Feleségemmel kitalálták, hogy becsületkasszán keresztül túladnak rajtuk. Jó gondolatnak tartottam, mert egy újabb érdekes és fontos dologgal ismerkedhet meg a lányom, ami annak idején nekem is tetszett nagyon, ez pedig a BECSÜLETkassza. Egy bükkenőt láttam az egészben, ki fog felénk járni, egy nagyközségben nincs olyan hatalmas forgalom, mint az Örs vezér terén. Feleségem gyorsan közzétette a helyi anyukás Facebook oldalon… Egyszer csak azt látom, hogy “sorban állás” van a portékánál, jöttek a szülők, a gyerekek. Nekem hatalmas dolog volt ezt újra átélni és azt is, hogy ez 2023-ban is működik, működhet. A lányom boldog volt nagyon és megértette a lényegét, talán a becsület egy erős vezérvonal lesz nála is, legalább is mi erre törekszünk.

Solid Edge szakma, mint mindig

Én is gondolkoztam, hogy ebből a személyes történetből, hogy fogok egy Solid Edge-es cikket kanyarítani. De rögtön van több összekötő kapocs is, az egyik, hogy Csabi Lukácsházán Solid Edge-t használ. A másik, hogy nem is olyan régen egy debreceni srácnak megígértem, hogy csinálok egy videót a szerelési kényszerek használatáról Solid Edge-ben.

Mozgás kényszerek segítségével
Solid Edge 2023 – Mozgás kényszerek segítségével

Igyekeztem egy átfogóbb képet adni a kényszerekről, de nem mentem bele a speciális helyzetekbe, amelyek azért néha napján előkerülnek. Az alapvető kényszerekkel, mint a fektet, a síkillesztés, hengeres illesztés valamint a gyorsillesztés meg lehet oldani az általános feladatok 80%-át. Vannak speciálisabb kényszerek, mint a középsík kényszer vagy az útvonal kényszer, amelyek ritkábban használatosak, de akkor nagyon nagy segítséget nyújtanak. Ez egy olyan témakör, amivel kapcsolatosan mindig elő lehet rántani a nyulat a kalapból, az az mindig van új a nap alatt. A Solid Edge 2024-es verziójában is lesznek fejlesztések ezen a területen, de az még távolabb van.

Egy szerelés “összepakolgatása” a kényszereken keresztül történik, igaz nem csak így lehet. Ha belegondolok, hogy mennyi módja van az összeszerelésnek, akkor az tényleg megmutatja, hogy mekkora témakörről beszélünk. Korábban készítettem egy szerelési webinárt, amit itt megtekinthető: link

Íme, a gyakorlatban a szerelési kényszerekről:

Egy kicsit személyesre sikerült ez a bejegyzés, ja igen, mert ez az én blogom. 🙂 Azért biztos találsz benne valami hasznos infót a napi munkádhoz, tanuláshoz. Minden jót!

Frissítés: Csabi küldött fotókat, hogy van remény, még működik a becsületkassza:

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

2 című bejegyzés “Solid Edge 2023 – A becsület nem kényszer” gondolatot, hozzászólást tartalmaz

  1. Szia Imi! Küldtem aktuális becsületkasszás képeket Kőszegről! 🙂

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT! ÉS TE MIT GONDOLSZ ERRŐL A BEJEGYZÉSRŐL?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .